Plánujete si založit blog nebo už jste si nějaký dokonce založili? Psaní vás baví a naplňuje, ale i přesto, že to děláte pro zábavu ve volném čase, přemýšlíte nad tím, jak byste si díky svému blogu mohli vydělat nějaké peníze?
S našimi tipy a trochou snahy můžete své blogování zúročit.
1) Affiliate marketing
Jde o spolupráci se značkami, firmami a produkty, kdy si na svůj blog umístíte odkaz, a pokud čtenář po prokliku produkt zakoupí, získáte provizi. Zde nevyděláváte za kliknutí na odkaz, ale až za uskutečněný prodej. Odměna však je většinou v rámci desítek či stovek korun. Pokud má váš blog komunitu čtenářů, u kterých jste vzbudili důvěru, affiliate je jednoznačně jeden z nejlepších kanálů, jak nechat svůj blog vydělávat.
2) PR články
Ve chvíli, kdy má váš blog určitou návštěvnost a je ideálně Opinion leaderem v určité oblasti, pak lze uvažovat o publikaci PR článků. Samozřejmě můžete na svém blogu vytvořit speciální stránku Spolupráce, kterou umístíte do hlavního menu nebo do patičky webu, a tím umožníte potenciálním zájemcům najít tuto možnost inzerce přímo na vašich webových stránkách.
Blogeři využívají nejčastěji speciální platformy, které je spojují s inzerenty. Jinými slovy vytváří tržiště s blogy, kde si mohou inzerenti zakoupit publikaci PR článku.
Cena, za kterou blogeři publikují PR články na svém blogu se odvíjí především od návštěvnosti, ranků a cílové skupiny čtenářů. Počítejte v rozmezí 100 – 3000 Kč za jeden PR článek.
3) Zpětné odkazy – Linkbuilding
- Vyhledejte si weby a články, které o vás mluví – celá řada webů se o vás může zmiňovat, aniž by do textu umístila aktivní odkaz (upozornit vás může např. Google Alerts). S těmito weby se můžete dohodnout na klasické výměně, případně nabídnout jinou možnost spolupráce.
- Máte dobrý obsah? Rozšiřte Wikipedii, poučte studentské weby, které o vaší problematice mluví, nebo napište na web s recenzemi.
- Komentování článků – Váš odkaz může informovat, může pomoci čtenářům získat nový náhled na problematiku.
- Dejte uživatelům něco zadarmo – např vzorky, pořádejte soutěže, socializujte se, buďte přátelští.
- Jinými slovy – chcete-li odkaz, dejte něco i druhé straně!
4) Barter a jiné individuální spolupráce
Domluvte si individuální spolupráci, ať už s mediálními agenturami tak i přímo s e-shopy či kamennými prodejnami. Poměrně rozšířený trend je zaslání balíčku produktů zdarma, kdy bloger následně napíše recenze na produkty, natočí video, atd. Pro začátek v kariéře blogování to určitě není špatný start. Pokud se osvědčíte s kvalitně zpracovanou recenzí a zajímavými fotkami, je velká šance, že se vám ozvou další eshopy a agentury.