4 tipy, jak vydělávat blogem

Sdílet článek

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Plánujete si založit blog nebo už jste si nějaký dokonce založili? Psaní vás baví a naplňuje, ale i přesto, že to děláte pro zábavu ve volném čase, přemýšlíte nad tím, jak byste si díky svému blogu mohli vydělat nějaké peníze?

S našimi tipy a trochou snahy můžete své blogování zúročit.

1) Affiliate marketing

Jde o spolupráci se značkami, firmami a produkty, kdy si na svůj blog umístíte odkaz, a pokud čtenář po prokliku produkt zakoupí, získáte provizi. Zde nevyděláváte za kliknutí na odkaz, ale až za uskutečněný prodej. Odměna však je většinou v rámci desítek či stovek korun. Pokud má váš blog komunitu čtenářů, u kterých jste vzbudili důvěru, affiliate je jednoznačně jeden z nejlepších kanálů, jak nechat svůj blog vydělávat.

2) PR články

Ve chvíli, kdy má váš blog určitou návštěvnost a je ideálně Opinion leaderem v určité oblasti, pak lze uvažovat o publikaci PR článků. Samozřejmě můžete na svém blogu vytvořit speciální stránku Spolupráce, kterou umístíte do hlavního menu nebo do patičky webu, a tím umožníte potenciálním zájemcům najít tuto možnost inzerce přímo na vašich webových stránkách.

Blogeři využívají nejčastěji speciální platformy, které je spojují s inzerenty. Jinými slovy vytváří tržiště s blogy, kde si mohou inzerenti zakoupit publikaci PR článku.

Cena, za kterou blogeři publikují PR články na svém blogu se odvíjí především od návštěvnosti, ranků a cílové skupiny čtenářů. Počítejte v rozmezí 100 – 3000 Kč za jeden PR článek.

3) Zpětné odkazy – Linkbuilding

  • Vyhledejte si weby a články, které o vás mluví – celá řada webů se o vás může zmiňovat, aniž by do textu umístila aktivní odkaz (upozornit vás může např. Google Alerts). S těmito weby se můžete dohodnout na klasické výměně, případně nabídnout jinou možnost spolupráce.
  • Máte dobrý obsah? Rozšiřte Wikipedii, poučte studentské weby, které o vaší problematice mluví, nebo napište na web s recenzemi. 
  • Komentování článků – Váš odkaz může informovat, může pomoci čtenářům získat nový náhled na problematiku.
  • Dejte uživatelům něco zadarmo – např vzorky, pořádejte soutěže, socializujte se, buďte přátelští. 
  • Jinými slovy – chcete-li odkaz, dejte něco i druhé straně!

4) Barter a jiné individuální spolupráce

Domluvte si individuální spolupráci, ať už s mediálními agenturami tak i přímo s e-shopy či kamennými prodejnami. Poměrně rozšířený trend je zaslání balíčku produktů zdarma, kdy bloger následně napíše recenze na produkty, natočí video, atd. Pro začátek v kariéře blogování to určitě není špatný start. Pokud se osvědčíte s kvalitně zpracovanou recenzí a zajímavými fotkami, je velká šance, že se vám ozvou další eshopy a agentury.

Podobné články

4 tipy, jak vydělávat blogem

Plánujete si založit blog nebo už jste si nějaký dokonce založili? Psaní vás baví a naplňuje, ale i přesto, že to děláte pro zábavu ve

Odpovíme Vám nejpozději do 24h.

Ničeho se nebojte a nezávazně poptejte tvorbu na webovybalicek@gmail.com. Těšíme se na spolupráci!

Flatwhite.cz

Kávový katering na vaší akci.

Mybelka.cz

Kabelky na míru.

Creomat.cz

Instagram puzzle feed.