1. Vytvořte zajímavý obsah, pozor na nadbytek klíčových slov
Lidé zadávají do vyhledávačů klíčová slova z určitého důvodu. Hledají informace, inspiraci nebo řeší problémy. Vaším úkolem je napsat tak kvalitní obsah, abyste jim poskytli veškeré potřebné informace, inspirovali je nebo jim pomohli vyřešit jejich problémy.
- Zvolte si téma, kterému se budete věnovat. Může jich být i více, ale témata by měla být propojená. Jedině tak si udržíte návštěvníky, kteří se budou na váš web pravidelně vracet.
- Používejte vizuální obsah – fotky, videa, animace. Udržíte si tím pozornost a návštěvníci si lépe zapamatují váš web. Fotky i videa vždy správně pojmenujte a optimalizujte. Doporučuji stránku www.tinypng.com, kde vám kvalita fotek zůstane stejná, ale velikost souboru se zmenší, tudíž vám nebude zpomalovat web.
- SEO (Seach Engine Optimalization – optimalizace pro vyhledávače) vám může zajistit výrazné zvýšení návštěvnosti vašeho webu. Je dobré zjistit si, jaká klíčová slova ve vašem oboru lidé hledají a rozumně je zakomponovat do vašich článků. Ale všeho s mírou. Algoritmus Google dnes už umí pochopit, o čem stránka je a v jakém kontextu uživatel myslel svůj vyhledávací dotaz. Pokud bude obsah webu nesmyslně zaspamovaný klíčovými slovy, Google to vyhodnotí jako nekvalitní obsah vytvořený jen pro vyhledávače a úspěch webu se nedostaví.
2. Kvalitní webová stránka
Průměrný člověk, který váš web navštíví poprvé, se rozhoduje zhruba 7 vteřin, jestli mu vaše stránka má co nabídnout. Pokud v něm váš web nevyvolá zvídavost a důvěru, odchází a už se nevrátí.
- homepage musí být přehledná, stejně tak kategorie a struktura webu – nepřehánějte to s kreativitou, přehlednost webu je vždy na prvním místě
- technicky kvalitní web – nejlépe od odborníků, kteří s vámi vyřeší metadata, napojení na marketingové nástroje atd
- vyhněte se široké paletě barev
- optimalizujte fotky – nikdo nechce dlouho čekat, než se načte váš web, doporučuji stránku tinypng.com, kde se vaše fotky optimalizují = kvalita zůstane stejná, velikost fotky se zmenší
- pište poutavé titulky a podtitulky, používejte jeden typ písma
- je nutné mít responzivní design = aby váš web vypadal skvěle na počítači, telefonu i tabletu
- SSL zabezpečení = Vyhledávače jako Google nebo Seznam považují za důvěryhodnější stránky, které jsou šifrované pomocí zabezpečení HTTPS. Vyhledávače je začínají upřednostňovat a zlepšovat jejich pozice.
3. Diskuzní fóra
Najděte si podobné weby a články, jako píšete vy. Případně si najděte přímo dotazy na diskuzních fórech, kde se lidé ptají na věci, o kterých píšete. Ať už to jsou psí recepty, cestovatelské zážitky nebo módní tipy. Do komentářů můžete napsat své názory nebo třeba i rady a doplnit je odkazem na váš článek. Čím zajímavější komentář napíšete, tím víc lidí odkaz proklikne a dostane se na váš web. Pokud je zaujme, stane se z něj váš nový pravidelný čtenář a fanoušek.
4. Linkbuilding
- výměna odkazů = domluvte se s jinou webovou stránkou, že oni napíšou článek, kam zakomponují odkaz na váš blog a vy jim na oplátku uděláte to samé na vašem webu
- registrace do katalogů = je spousta neplacených katalogů a stránek, kam můžete svůj web zaregistrovat a mít tak odkaz zdarma
- více v našem článku 4 tipy jak vydělávat blogem
5. Sociální sítě
- založte si facebookovou stránku, instagramový účet nebo třeba youtube kanál
- sociální sítě mohou být skvělým prostředkem, jak získat návštěvnost zdarma, pokud budete pravidelně publikovat obsah
- pokud vás lidé najdou na sociálních sítích je velká šance, že se prokliknou i na váš web
- další variantou je LinkedIn, který umožňuje vkládat i delší příspěvky ve stylu blogu